Realizacja zamówienia na profesjonalny sprzęt czyszczący może opiewać na kwotę od kilku do nawet kilkudziesięciu, a czasami kilkuset tysięcy złotych. Osoby, które decydują się na pokrycie kosztów tak dużej inwestycji mogą skorzystać z kilku podstawowych produktów finansowych dostępnych na polskim rynku.
Kredyty hipoteczne i obrotowe na większe inwestycje
Przedsiębiorcy, którzy decydują się na profesjonalne wyposażenie swojej firmy sprzątającej w nowoczesne automaty czyszczące, a przy tym tak wymagające jak np. Numatic TTV 678 200 Eco lub TTB 6652T mogą wybierać spośród:
kredytów obrotowych [od kilku do kilkudziesięciu tys. złotych]: kredyty obrotowe są dedykowanymi rozwiązaniami dla tych firm, które chcą pokryć wszystkie koszty związane z zakupem chemii czyszczącej oraz profesjonalnym sprzętem.
Banki udzielają je na okres od kilku do kilkunastu miesięcy w zależności od potrzeb oraz zdolności finansowej samego przedsiębiorcy.
kredytów hipotecznych [od kilkudziesięciu do kilkuset tys. złotych]: kredyty hipoteczne są produktami zarezerwowanymi dla tych właścicieli firm sprzątających, którzy starają się o znacznie wyższy poziom finansowania lub nie mogą pochwalić się satysfakcjonującym poziomem zdolności kredytowej.
Właściciel firmy może oddać pod zastaw swoją nieruchomość, co jest pewnym zabezpieczeniem dla banku i ma bezpośredni wpływ na poziom finansowania
Odkurzacze, maszyny czyszczące i środki chemiczne sfinansujesz z zakupów ratalnych
Pewnym rozwiązaniem dla tych przedsiębiorców, którzy nie chcą zawierać umowy z bankiem mogą być zakupy ratalne.
To dobre rozwiązanie przy realizacji nieco mniejszych inwestycji lub na etapie doposażania już istniejącego zaplecza w nowy sprzęt.
Poziom rzeczywistego oprocentowania waha się od kilkunastu do około 20%, ale zasadniczym ograniczeniem są tutaj dodatkowe formalności (każda kolejna maszyna sprzątająca to na ogół nowa umowa z różnym terminem spłaty; kredyty można w łatwy sposób konsolidować).
Zakup profesjonalnego sprzętu pokryjesz leasingiem
Leasing jest coraz popularniejszym sposobem na pokrywanie kosztów inwestycyjnych przez polskie firmy. W branży sprzątającej, każdego roku w Polsce powstaje około 4 tys. nowych przedsiębiorstw (dane GUS na I kw. 2014r.), z czego co 11. po szuka finansowania u leasingodawców.
Właściciele firm sprzątających mogą wybierać spośród leasingu:
operacyjnego: wobec takiej umowy, maszyna sprzątająca lub jakikolwiek inny sprzęt pozostaje we własności leasingodawcy i użyczany jest właścicielowi firmy za odpowiednią opłatą (wygodne rozwiązanie ze względu na brak konieczności dokonywania odpisów amortyzacyjnych).
finansowego: urządzenie pozostaje we własności leasingodawcy i to on zobowiązuje się wobec tego do dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Po wygaśnięciu mowy, sprzęt pozostaje we własności przedsiębiorcy.